FlightGear - Création d'avions et autres / Creation of aircraft and other

Vous désirez aider à améliorer les avions de Hangar de Helijah, c'est ici que cela se passe / You would like to help improving aircraft from Helijah's hangar, this is where it happens

Vous n'êtes pas identifié(e).

#1 2016-02-25 18:26:52

Legoboyvdlp
Membre
Inscription : 2016-02-25
Messages : 11

ERJ145 -- Delta Connection

One hour of work and I have this:
I do not know how to color the winglets

GSYTrbe.png
vXDyajU.png

Hors ligne

#2 2016-02-25 19:58:59

Didier1963
Developpeur
Lieu : Poitiers
Inscription : 2012-10-24
Messages : 1 233

Re : ERJ145 -- Delta Connection

Hi Jonathan,
if you have Blender, and the winglet texture somewhere one the main texture, we can explain it is not too difficult.

by the way, what time is it in your place when it is 12:00 at our place? 6 hours less?

Dernière modification par Didier1963 (2016-02-25 20:16:43)


Pourquoi cet avatar : il a réussi à les arrêter LUI au moins.......
Amicalement, Didier, Poitiers 86; LFBI alt 129m, 46°35'22.9"N 0°18'32.7"E
"Ils ne savaient pas que c'était impossible, alors ils l'on fait" Marc Twain

Hors ligne

#3 2016-02-25 21:21:20

Legoboyvdlp
Membre
Inscription : 2016-02-25
Messages : 11

Re : ERJ145 -- Delta Connection

Hey Didier
Thanks a lot
I never thought of that!
Maybe I need to reuvmap.

In any case, it looks very ugly around the edges of the uv map -- look at the right engine; see the black ugly stuff?

Thanks a lot, and grand job, Emmanuel!

Jonathan

Hors ligne

#4 2016-02-26 00:45:56

Legoboyvdlp
Membre
Inscription : 2016-02-25
Messages : 11

Re : ERJ145 -- Delta Connection

Oh yes, and by the way, it is -4:30 UTC, or -5:30 when Daylight Savings TIME is used in France.

Hors ligne

#5 2016-02-26 12:10:01

Didier1963
Developpeur
Lieu : Poitiers
Inscription : 2012-10-24
Messages : 1 233

Re : ERJ145 -- Delta Connection

Legoboyvdlp a écrit :

In any case, it looks very ugly around the edges of the uv map -- look at the right engine; see the black ugly stuff?

You probably have on your main texture, a line all around the engine on its edge, you shoud delete this one and keep only colored zone.
This line shall be on a different layer to be used as a guide, just to see the limits (the engine shape) where to put the colors that you shall see on the engine.
After that, you save only the layer with colored zones.


Pourquoi cet avatar : il a réussi à les arrêter LUI au moins.......
Amicalement, Didier, Poitiers 86; LFBI alt 129m, 46°35'22.9"N 0°18'32.7"E
"Ils ne savaient pas que c'était impossible, alors ils l'on fait" Marc Twain

Hors ligne

#6 2016-02-26 15:12:36

Legoboyvdlp
Membre
Inscription : 2016-02-25
Messages : 11

Re : ERJ145 -- Delta Connection

Thank Didier -- oops, I did it in Microsoft Paint after editing to remove that grey background afraid sad interrogation

Hors ligne

#7 2016-02-26 16:06:22

Helijah
Administrateur
Lieu : Chartres
Inscription : 2011-12-14
Messages : 2 011
Site Web

Re : ERJ145 -- Delta Connection

Hi Jonathan

The easiest way for you would be to install "The Gimp" : https://www.gimp.org/

With all my models I provide the "texture.xcf.gz" file in the format of "The Gimp" and that contains the different layers needed

Regards Emmanuel


Quelques avions pour FlightGear
http://helijah.free.fr

Hors ligne

Pied de page des forums

Propulsé par FluxBB 1.4.8